Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
sejuta cara

ini blog informasi terbaru

cara menanam cabe

cara menanam cabe - Selain cabe, terdapat satu jenis cabe juga disukai oleh semua masyarakat, sama ada masyarakat tempatan atau antarabangsa. Jenis-jenis lada cabe merah. Komoditi lada merah di Indonesia masih agak sedikit. Oleh itu, peluang untuk penanaman satu ini masih sangat tinggi.

Beri baja juga boleh dicampur dengan TPS dan Urea yang cukup pada setiap cabe stem di katil cabe tanah pertanian, Untuk baja adalah yang paling sering cara menanam cabe rawit digunakan untuk menanam cabe banyak berasal dari tahi ayam, tetapi juga boleh menggunakan baja haiwan lain sebagai kompos beliau.

Sebelum menanam benih cabe, media terlebih dahulu atau tanah yang akan digunakan untuk kilang untuk diproses. Caranya ialah dengan mencampurkan tanah dan baja. Jika tanah terlalu berasid boleh ditambah dolomit. Jangan lupa untuk membuat katil dan plastik mulsa. Satu lagi alternatif yang boleh digunakan untuk menggantikan mulsa plastik adalah jerami mulsa.

Apabila tanah atau media yang disediakan, yang mesti cara menanam cabe merah diambil seterusnya adalah benih. Pilih benih mengikut keadaan tanah. Atau jika anda mahu kos yang lebih murah, boleh menggunakan biji cabe tanaman yang telah dipilih.

Kekerapan tuaian lada merah boleh mencapai 30 hingga 40 kali, bergantung kepada jenis cabe ditanam. Bagaimana untuk menuai agak mudah, cabe hanya mengambil tidak terlalu lama. siram adalah disyorkan pada waktu pagi selepas embun kering supaya cabe yang tidak layu.

Pilih polibeg berukuran lebih 30 cm, supaya penanaman sederhana cukup kuat untuk menyokong pertumbuhan pokok cabe hijau. Selain polibeg, juga boleh menjadi periuk digunakan plastik, simen, tanah, atau seramik. Atau anda juga boleh cara menanam cabe agar cepat berbuah menggunakan bekas terpakai yang tidak digunakan lagi, meletakkan lubang di bahagian bawah bekas untuk saluran perparitan.

Sember http://www.sejutapost.com/2016/09/cara-menanam-cabe.html

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article